O-visdomsord

Facebook vimlar av visdomsord. Små rara skyltar och bilder med mer eller mindre underfundig text. Vissa är riktigt bra, medan andra är riktiga bottennapp.

Ett sånt där mindre vist visdomsord har delats en hel del sista tiden har jag sett. Detta gillas av över 20 000 personer. Det är en liten korsstygnsbroderad tavla där det står "Det bästa med att vara tant är att man får göra vad fan man vill".

Får man?? Nej, självklart inte!
Dock verkar en hel del "tanter" tro detta. Det verkar finnas en massa "tanter" som, efter att ha uppnått en viss ålder eller vad det nu är för magisk gräns de passerar, bär sig åt som om fan har flugit i dem!
Det ska skällas och gnällas och klagas och kritiseras, det är noll tolernas och förståelse för andra och de verkar även bli synnerligen egotrippade. Det tycks vara fritt fram att skälla ut och läsa lusen av andra människor i alla åldrar och ta åt sig precis allt som personliga förolämpningar.

Det är inte att vara tant! Det är att göra bort sig och bära sig ohyfsat åt!
Har man så mycket uppdämda aggressioner kvar sen innan man uppnådde "tantstadiet" föreslår jag att man börjar med kickboxning eller någon annan avreagerande verksamhet, istället för att bära sig åt som jag vet inte vad.

Än värre är det numera sen "tantmaffian" börjat härja på nätet! Förr märktes dom i alla fall inte så mycket. Men nu,,, -nu ska det skrivas vaga antydningar i nedsättande ordalag om "vissa människor",,, när tanterna tycker sig ha blivit trampade på tårna.

Jag säger bara: Vet hut, kärringar!!

Sådär ja! Nu har jag skällt och gnällt och klagat och kritiserat! Är jag tant nu? ;)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en