Teo´s dagbok 24


Hejsan!

Ibland tycker jag att husse och matte är lite snåla! När dom sitter och äter får jag aldrig smaka. Jag brukar sucka lite och lägga mig under bordet.

Men så är det ju den här korven då,,, som husse har på mackan varje morgon. Den luktar så vansinnigt gott. Så i morse försökte jag mig på att finta husse lite.

Han satt där vid bordet med sitt kaffe och sin macka och jag ställde mig på bakbenen och såg söt ut för att lura honom att jag ville gosa.
Jag når ganska långt nu när jag ställer mig på bakbenen och på bordet, ganska nära kanten, låg alltså husses korvmacka.

Husse gick ju på det där med gosandet då och samtidigt som jag fortsatte att se söt ut och vifta på svansen försökte jag liksom suga in korvskivan i ena mungipan. Jag lyckades nästan!! Korvskivan började glida av från smörgåsen, men då fick både husse och matte syn på vad jag gjorde. Fan åxå!! Det var ju så nära att lyckas!!

Dom lät lite stränga då, husse och matte, men samtidigt kunde kom inte hålla sig för skratt heller, så det var nog inte så allvarligt,,, men nån korv fick jag inte! Tusan!!

Annars leker livet här. Det är fortfarande sommar och man kan rulla sig i gräset, det är gott! :)




Trevlig helg önskar jag mina kära dagboksläsare. I morgon blir det rapport från skolan.

Kram
Teo

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en