Teo´s dagbok 18



Nu har matte fått en knäpp,,, på allvar alltså! Hon tycker att jag ska bajsa ute när det regnar!!!

Igår gick vi ut och det ösregnade när vi kom utanför dörren. Jag tänker banne mig inte bajsa i sånt väder! Jag tänker inte gå nånstans alls! Jag gick två meter sen stannade jag och tittade på matte med en blick som sa: "I helvete heller!!" Och sen vände jag och gick tillbaka till dörren igen.

I dag på förmiddagen gick vi ut,,, inget regn. Sen kom regnet när vi gått en stund,,, och var lååångt hemifrån. Då stannade jag och blängde på matte. Hon borde kunna stänga av det där eländet, tycker jag! Men det kunde hon tydligen inte så jag fick väl gå med då,,, i regnet. *muttrar surt* Men bajsade gjorde jag inte,,, det kan hon bara fetglömma!

Det finns nåt som heter paraply har jag hört,,, kanske ska be matte köpa mig ett sånt?

Matte hade regnkläder på sig när vi gick ut, men inte jag. Vad är det för rättvisa?

Ett rejält regnställ med bajslucka i rumpan är vad jag behöver! Borde vara en rättighet för oss hundar. Tror jag ska skriva nånstans och kräva detta. Kennelklubben kanske? Djurskyddsinspektörerna på Länsstyrelsen?
Kanske starta ett upprop eller organisera en demonstration?

Fram för regnfria hundpromenader! Ropen skalla - regnställ åt alla!!

Teo



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en