Teo´s dagbok 22



Hej alla!
Idag har jag och matte minsann varit ute på äventyr!

Vi gick ut och sen gick vi mot centrum och där klev vi på en sån där blå, jättestor grej med hjul, som jag brukar se när vi promenerar. Buss, heter det visst.

I bussen satt det fler folk än mig och matte. Jag fick sitta i mattes knä och då kunde jag titta ut genom dom jättestora fönstren. Det var kul. Jag såg både hundar och bilar och cyklar och folk. Ibland stannade bussen och det steg på nya folk och ibland var det någon som steg av. Till slut skulle vi åxå stiga av och när vi bara gått en liten bit mötte vi mattes dotter, C. Jag blev jätteglad och pussade henne massor.

Sen var vi hos C länge för matte skulle hjälpa henne och det blev lite långtråkigt och sen var jag trött, men kunde inte slappna av och sova för jag måste ju hålla koll på C och matte. Fast jag fick mat, det fick jag,,, och vatten.

Efter några timmar gick vi därifrån igen och åkte buss en gång till! Jag gillar att åka buss och börjar ju bli riktigt berest nu.

När vi kom hem fick jag lite mera mat och nu är det bara sova som gäller,,, oj vad trött man blir av att vara ute på äventyr!

Kram
Teo

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en