Teo´s dagbok 32


Oj, oj, oj vad mycket vi hade att göra i helgen som gick, husse, matte och jag!

I fredags städade matte och jag en massa. Eller, det var mest matte som städade,,, jag växlade mellan att glo på henne och att "terrorisera" E inne på hennes rum. ;)

I lördags var det dax för skolan igen. Kul som alltid, var det. Moster pratade en stund först och visade böcker om oss hundar, som hon tyckte var bra att läsa för mattar och hussar. Sen gick vi ut. Vi repeterade lite och sen skulle vi gå slalom mellan koner som hon satte ut. Moster lånade mig för att visa hur detta skulle gå till, men jag fattade inte riktigt först. Konerna såg nästan ut som plastburkarna matte gömmer godis under hemma, så när vi kom fram till första konen satte jag tassen på den och välte den för jag tänkte att moster, som är så snäll, nog hade gömt godis där under till mig. Det hade hon inte. Vi skulle gå emellan konerna visade det sig,,, gå fint vid sidan och det kan jag ju, så det funkade när jag fattade att vi inte skulle leka "leta godis".

Sen skulle vi gå förbi en godisskål utan att äta ur den! Där står en skål med godis på marken och så får man inte smaka,,, hmmmpppffff! Nåja,,, jag fick ju godis för att jag lät bli när matte sa nej, så det fixade sig ändå.

Till sist fick jag leka en stund med söta Nora och husse filmade när vi lekte. Den dumma filmen vill inte ladda upp sig här i bloggen så ni får se den på fb istället. Vi sprang i alla fall fort och mycket och det hade regnat massor så det var lera överallt. Det blev duschen för mig när vi kom hem sen.

På lördagskvällen hade vi gäster. Det var fyra vänner till matte och husse som kom på besök. Av det ena paret fick jag en reflexväst och ett fint koppel och halsband. :) Alla gosade med mig och det var mysigt.

Sen, på söndagen, åkte vi till C´s lägenhet och städade. Hon har flyttat och vi skulle hjälpa henne att städa den gamla lägenheten. Jag tog en dammtrasa i munnen och gick runt och viftade lite så att det skulle se ut som att jag gjorde nytta. ;)

Ja det var verkligen fullt upp i helgen som gick.

Kram
Teo

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en