En självutnämnd hundexpert


I en diskussion om hundar läste jag för en tid sedan en av de dummaste kommentarer jag sett! Den löd:
"Jag känner till rasen och dom biter aldrig någon"

Visst är det fantastiskt att en person träffat alla individer av en ras sen urminnes tider och känner till allihop i så pass omfattning att h*n kan fälla ovanstående kommentar? ;) Personen i fråga måste ha oerhört gott om pengar och ägna hela sin vakna tid till att åka jorden runt och besöka samtliga hundar av denna ras för att kunna påstå detta. Vilken hängivenhet!! ;)

Allvarligt talat: Alla,,, exakt ALLA hundar kan bitas om läget är sådant! Från minsta lilla chihuahua till största grand danois och allt där emellan. Att hävda att en specifik ras inte kan attackera och bitas är sånt nonsens så jag bara stönar över skribentens naivitet.

Hundar är rovdjur. Hundar kan känna sig trängda om läget är fel. Hundar kan känna behov av att försvara sig och hundar kan bli illa behandlade av okunniga människor. Hundar kan ha ont. Så kom inte och försök att inbilla mig att det finns hundar som aldrig nånsin skulle bitas!

Kommentaren är så dum så jag blir skogstokig och den förtjänar egentligen inte ett blogginlägg, men jag var tvungen att skriva av mig!



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en