Teo´s dagbok 26


Hej alla!

Idag var det skoldax igen. Jag börjar bli van nu och är faktiskt riktig duktig om jag får säga det själv.

Först pratade moster om vad vi hundar behöver, så nu vet husse och matte det,,, fast dom kunde det i och för sig rätt bra innan åxå. Under tiden satt jag i husses knä nästan hela tiden och var nästan alldeles tyst, det ni!!

Sen var i ute och övade saker, vi repeterade kontaktövningar så matte la godis på sin sko och jag fick äta det, men inte förrän jag tittat henne i ögonen och hon sagt varsågod. Helt ok med mig.
Idag följde E med till skolan åxå så hon provade att öva med mig lite med och det gick ju bra såklart, man är väl lydig! Sen gillar jag E mycket och vill ju vara snäll mot henne såklart. ;)

Vi fick lära oss att ta godis ur munnen på mattar och hussar och andra med. Det var ju en baggis eftersom husse lärde mig att pussas när jag bara var en liten ulltott. Så jag tog godis fint och försiktigt ur munnen på både matte och E.

Här är E och jag på "skolgården", fast matte lyckades med att fota E utan huvud då:



Sen fick vi träna på att vänta när vi går ut och in genom dörrar igen. Fast det har vi tränat som tusan hemma under veckan. Ni kan ju bara tänka er va,,, varje gång vi går ut ska vi först ut genom lägenhetsdörren, sen in i hissen, sen ut ur hissen och sen ut genom ytterdörren! Det blir fyra gånger innan vi ens hunnit ut på gatan för tusan! Ja, och sen ska man stanna och vänta varje gång man går över gatan åxå,,, och sen när vi kommer hem är det samma visa när vi går in igen. Fast jag klagar inte,,, jag får ju godis varje gång jag gör rätt,,, och det gör jag ju, jag är ingen dum hund inte! ;)

Sist skulle vi öva oss på att gå fint och det har vi ju gjort hemma, fast inte så länge åt gången. Nu skulle vi gå över hela planen nästan och husse och matte undrade lite hur det skulle gå. Hmmpppfff,,, som om det skulle vara nåt? Matte hade ju för tusan en bit köttbulle i näven!! Är väl ingen konst att gå fint då? Sen fick vi göra det en gång till, men då skulle en annan matte eller husse gå med sin hund samtidigt. Vem bryr sig, säger jag bara? Matte hade ju mera köttbulle!

Innan alla skulle hem fick vi springa och leka lite. Jag träffade en ny tjej som jag inte lekt med förut. Hon var så himla liten och söt, tror jag är lite kär nästan. Här är ett foto på oss:

 
 
När alla andra åkt hem gick vi en liten promenad med moster och en av hennes stora svarta hundar. Denna gången var det tant D som moster hade med sig. Hon var liiite skräckinjagande och ingen man busar för mycket med inte. Vi nosade lite på varann och en gång försökte jag hoppa upp mot henne och leka, men då röt hon nästan som ett lejon,,, bäst att vara artig mot såna tanter!
 
Ja, det var min dag det. Önskar er alla en trevlig lördagskväll!
 
Teo
 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en