Teo´s dagbok 31


Hejsan!

Idag har jag funderat på vad jag ska bli när jag blir stor.
Jag kanske ska bli en labrador?

Matte sa i alla fall idag att jag apporterade som en labrador. Vi var ute på promenad och matte hade med en kul leksak som husse har skaffat. Hon kastade den och jag sprang förstås efter och sen tog jag den och sprang tillbaka och gav den till henne.
Då blev hon jätteförvånad och jätte-jätteglad och så fick jag massor av godis! Och sen kastade hon igen och jag hämtade såklart. Och då sa hon att jag apporterade som en labrador.

Annars kan jag bli en undulat kanske? Dom äter god mat. Deras frön är helt ok och hirskolvarna är rätt goda. Sen äter dom grönsaker och örter åxå. Jag brukar få smaka när matte gör iordning deras mat. Jag gillar morot och citronmeliss bäst, men dill och körvel är också gott. Däremot är jag inte så förtjust i salladen och basilikan.
Att vara undulat är nog inte så dumt,,, fast problemet är ju att jag inte kan flyga då,,,

Får nog fundera vidare på vad jag ska bli när jag blir stor.

Det är nog helt ok att vara jag, Teo, världens finaste Shetland Sheepdog åxå. ;)

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en