Teo´s dagbok 30


Hej på er! :)

Matte är dum! Hon kallar mig myrslok när vi är ute och går. Jag är ingen myrslok, jag är en hund! Hon säger att jag går med nosen i backen precis hela tiden nu och att jag ser ut som ett ufo i ögonen när hon ber mig göra något. Men det är ju så mycket som luktar spännande har jag upptäckt!

Förut brydde jag mig inte så mycket om vad det luktade,,, men nu har jag börjat känna vad det luktar,,, ibland luktar det hundflicka!

Och förresten har matte fel! Jag luktar inte alls på marken hela tiden. Jag luktar på stolpar och träd åxå och har börjat fundera på om jag ska kissa så där med ena benet upp i luften som dom stora killarna gör? Jag försökte lite men det kändes som om jag skulle välta och det hade ju varit ytterst pinsamt att välta omkull när man pinkar! Fast idag på promenaden kom jag på en bra idé. Om man kissar i en slänt så att man sitter lite snett ser det ut som om man lyfter på benet utan att göra det, hehe.

Annars älskar jag matte. På kvällarna när vi lagt oss i sängen vill jag pussa henne massor innan vi ska sova. Jag vill pussa husse massor åxå, men där har vi ett problem. Husse har något under näsan som sticks! Mustasch heter det visst. Varje gång jag försöker pussa honom sticks det på nosen. Så matte får hans pussar åxå.
Annars sover jag helst jämte husse för han har vett på att ligga still när han sover,,, det kan man inte säga om matte!

Kramar
Teo






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en