Teo´s dagbok 27


Hej kära läsare! :)

Idag har jag varit i skolan igen, börjar nästan bli veteran där nu ju.
Idag pratade moster om "nej". Ibland måste man tydligen säga det till oss hundar,,, Fast det är klart, om husse eller matte, som är mycket längre än mig, ser en bil som kommer farande så är det ju bra att dom säger nej och att jag lyssnar så jag inte blir påkörd. Påkörd är nog inte skönt att bli.

Sen gick vi ut och övade "nej". Med godis. Som vi inte fick äta! I alla fall inte bums. Det var skumt!! Jag fick promenera omkring med matte och husse och rätt som det var slängde dom en bit köttbulle och sa nej, när jag ville ta den! Väldigt skumt. Jag blev nästan lite sur och efter två gånger behövde dom inte ens säga nåt för jag försökte inte ens ta den,,, jag fick ju inte ju! Fast ibland när jag var duktig fick jag äta den sen, när dom sagt "varsågod".

Vi gjorde lite andra övningar åxå,,, såna där med ögonkontakt och jag är en fena på det nu om jag får säga det själv! :) Sen började vi öva på att hälsa fint på folk. Det är inte lätt det!! Jag älskar ju folk och vill helst kasta mig över dom, hoppa upp på dom och överfalla dom och gosa. Fast när jag gjorde det idag, vände dom ryggen till,,, och det var ju inget kul. Fast sen när jag slutat hoppa fick jag hälsa och fick beröm och godis,,, det är det som är "hälsa fint" att inte hoppa,,, blir svårt att låta bli ibland, fast vi ska öva på det säger husse och matte.

Vi gjorde inkallning åxå. Det var skojigt. Husse sprang iväg och viftade med en jättekul leksak och sen fick jag springa till honom och leka lite när han ropade. Superkul! :D Mycket roligare är "nej" och "hälsa fint" faktiskt. ;)

Inga bilder från "skolan" idag, här kommer istället en bild på vad jag gör efter att skolan är slut för dagen:



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en