Teo´s dagbok 29


Hej vänner! :)

I morgon är det lov från skolan så det blir ingen rapport här i bloggen då. Jag tycker lov är onödigt! Skolan är kul, skulle hellre gå dit faktiskt.

Men istället för en "skolrapport" tänkte jag blogga om något annat. Matte skrev ett inlägg för ett tag sen om grannar, så då tänkte jag göra det samma. Fast om hundgrannar då, matte har ju redan skrivit om människogrannar.

I vårt hus bor en väldigt trevlig kille, han heter Neo, nästan lika mitt namn. I huset bredvid bor faktiskt en som heter Teo åxå! Neo är trevlig, Teo är otrevlig, båda är spetsar, säger matte. Inte för att jag tycker dom ser så spetsiga ut precis, men dom är spetsar i alla fall. Neo och jag brukar hälsa glatt på varandra. Teo, däremot, bara morrar och bär sig åt, så han får jag inte hälsa på. Han är en pytteliten spets, han kanske har mindervärdeskomplex?

I samma hus som Teo bor även en tredje spets, vet inte vad hon heter, har aldrig hälsat på henne. Hon verkar inte intresserad. Sen har vi förstås Sophie, som nästan är släkt och som är i huset bredvid ibland. Hon är en stor, vacker Golden retriver-dam som jag äääälskar! "Cherrio, Miss Sophie", brukar jag ropa när vi träffas,,, fast på hundspråk då. ;)

I ett annat hus, lite snett bakom vårat bor två hundar av rasen "jag-kan-döda-dig-precis-när-jag-vill"! Dom får jag absolut inte hälsa på, säger husse och matte. Dom är lösa på sin tomt fastän det inte finns staket och deras husse är visst anmäld för att dom hade rusat på en tant,,, uschiamej!
Matte är lite irriterad på deras husse för att han har sina hundar lösa och inte plockar upp bajset efter dom heller. Han släpper ut dom på skolans gräsmatta och låter dom bajsa där. Det är dumt,,, inte vill väl skolbarnen trampa i bajs??

Tvärs över gatan finns en liten hund åxå, fast hon bor inte där, hon är med sin husse på jobbet. Hon är så fruktansvärt söt, alldeles vit och ullig och hälsar gärna, men hon vill inte leka fastän hon bara är tre år. Hennes husse säger att hon blivit så stillsam sista året. Matte har viskat till mig att hon nog inte orkar leka för hon väger alldeles för mycket, fast det är ju lite svårt att säga det till hussen förstås,,, han kanske blir sur då.

Ja, nu har jag nog inte glömt någon av hundarna här i trakten,,, har inga bilder på dom så ni får se ännu en bild på mig istället när jag leker med min fina leksak som jag har fått av snälla E.



Ha en trevlig helg alla!

Kram
Teo

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en