Vardag med flyttstök

 Det var ett tag sedan jag skrev ett inlägg. Det beror på att jag inte inte tycker det händer något speciellt i mitt liv just nu. Å andra sidan har jag fullt upp! 

Jag har dragit igång flyttstöket på allvar. I början hade jag ingen struktur alls utan småplockade lite planlöst här och där. Men nu är jag mer organiserad och känner att det går framåt. 

Jag rensar och röjer. Har nog avverkat de flesta förvaringsmöbler nu. Mycket gammal skräp har jag slängt, ibland har jag hittat saker jag inte visste att vi hade eller prylar som jag inte ens vet vad de ska användas till! Vidare har jag packat två minneslådor. En innehåller Lasses saker och en mina. De ska med i flytten och sparas i källaren. Lite som var sin tidskapsel av våra respektive liv. 

Idag tog jag itu med källaren. Har hittat inte mindre än tre Monopol-spel! Varför liksom? Två av dem är redan bortlovade. I källaren hittade jag även en hel del som skulle slängas. Samlade ihop det med bråte jag hade i lägenheten, packade in allt i bilen och körde till återvinningen. 

Återvinningen är ett mycket trevligt ställe att besöka, tycker jag. Känner mig så otroligt nöjd när jag slänger trasiga och oanvändbara saker i olika containers och kärl. Rätt sak på rätt plats, metall här och plast där. Mycket tillfredställande! Åkte hem nöjd och glad därifrån med tom bil. Skönt! 

I övrigt ska jag göra mig av med ett antikt bord, en tillika antik stol, en kontinentalsäng och en soffa med dubbla divaner, samt två sängbord och två vägghyllor. Om någon av er läsare är intresserade så hör av er för mer info. 

När jag flyttstökar blir jag rent manisk och har svårt att sluta, men nu är kroppen trött. Ikväll har jag dessutom dansat, vilket var väldigt avkopplande och trevligt. Får bli en vilodag eller två nu närmast. 

Jag har varit sjukt dålig på att fotografera på sistone. Inte tror jag att ni vill se bilder på flyttlådor eller skräp heller! :D 

Men jag kan ju alltid lägga upp bilder på bordet och stolen. 




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en