Och annars då?

 Här kommer någon sorts sammanfattande inlägg av diverse händelser i vardagen på senare tid. 

Jag har besökt IKEA. Vet inte när jag var där sist för det är inte min favoritaffär (liksom de flesta andra affärer iofs). Men jag behöver en ny soffa till min nya lägenhet eftersom min nuvarande är alldeles för stor. Om någon behöver en soffa med dubbla divaner och i hyfsat skick, så hör gärna av er! 

På IKEA´s hemsida hade jag sett en soffa som jag blev snudd på kär i, men jag kan ju inte köpa en soffa "i blindo" liksom, så det blev en tur dit för att se soffan i verkligheten och provsitta den. En god vän åkte med. Vi började med att ladda med en lunch i restaurangen och sen traskade vi runt hela alltet. Soffan hittade vi och provsatt den. Den var lagom stor, trevlig färg och skön att sitta i så det var toppen. Vi såg också mycket annat fint och praktiskt, så det lär bli en sväng till dit så småningom. Soffan kommer jag dock att beställa med hemkörning. Vi hade en riktigt trevlig dag och åkte därifrån med några få småsaker vi tyckte vi behövde.  

Helgen som gick tillbringades i Göteborgstrakten, först hos ena lilla barnbarnet med familj och sen, på söndagen, var det kalas hos en av de andra små. Så mysigt, men det känns att man inte är 30 längre, haha. Måndagen efter hade jag utlyst vilodag, men efter halva dagen blev jag rastlös och satte igång med att rensa skåp istället. Bra att få sånt gjort före flytten. Det är ju ingen mening att flytta med sig saker man aldrig använder liksom.

Eftersom helgen inte innehöll något tv-tittande alls har jag streamat ikapp en del program jag ville se. Den nya serien Förrädarna var faktiskt riktigt bra. Igår tittade jag på Vilket liv! där Henrik Dorsin var huvudpersonen. Det var synnerligen underhållande, men jag blev faktiskt lite ledsen för jag började tänka på hur mycket Lasse hade uppskattat det avsnittet. Han älskade Henrik Dorsin och Grotesco och vi skrattade så många gånger åt den sjuka humorn. Som jag önskade att han suttit där med mig i soffan så vi hade fått skratta tillsammans än en gång! Jag skrattar alldeles för sällan nu för tiden. 

På minussidan får jag erkänna att jag lyckats fixa till en parkeringsskada på stackars Edna (bilen, ni vet), alldeles på egen hand. Klanttant!! När jag skulle parkera utanför kyrkogården innan mors urnsättning körde jag in i en ledig ruta. Tyckte jag hamnade lite väl snett och backade för att sen köra fram igen, för att räta upp bilen. Jag märkte inte att jag backade in i häcken på högersidan, men när jag körde framåt hörde jag "krack". Steg ur och då hade höger bakskärm släppt lite och glipade. Häcken var inte precis nyklippt och en elak gren hade fastnat. Jag drog en ramsa som inte lämpar sig att återge i denna text. Så himla dumt för jag var inte ens sen, men uppenbarligen lite stressad inför händelsen. Jag känner mig aldrig stressad numera utan märker det på att jag blir klumpig. Det är som att min kropp blockerar stresskänslor, men de kommer ju fram ändå på något vis. Jag har ringt försäkringsbolaget och verkstaden så det fixar sig. Får väl vara tacksam att det var en häck och inte en mur jag backade in i. 

När jag skulle gå därifrån och tog min handväska/ryggsäck ur bilen lossnade ena handtaget! Den väskan har hängt med både länge och väl så det var inte konstigt alls. Den var för sliten för att laga, så nu har jag varit och köpt en ny. 

I går hade jag vilodag. Behöver aktivt planera in sådana numera och har märkt att det funkar bra för mig. Och idag har syster och jag varit på utflykt men det finns redan ett inlägg om detta.

Ja, det var min vecka. Hur var din? :)

Ny handväska/ryggsäck. Bra!

"Det går att göra så men det är inte rätt"! (Gammalt "Lasse-ordspråk")


Kommentarer

  1. Kan höra Lasses skratt än idag och kommer aldrig glömma hans visslade i korridorerna på jobbet. Han är så saknad men vi pratar ofta om honom så han lever kvar i våra minnen ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så underbart att höra!! <3 Din kommentar ger mig verkligen tröst, så tack för den. Han lever kvar i allra högsta grad och jag hör hans skratt och kommentarer ofta.

      Radera
  2. Skulle kunnat varit min parkering

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att höra att det inte bara är jag! :D

      Radera
  3. Han är så saknad Lasse …T och jag pratar ofta om honom och trots Ts dåliga tillstånd så säger han jag ska leva det liv jag kan mer kan jag inte göra för Lasse 🥰🙏🏼

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så fint! <3 Ja, Lasse hade velat att vi gör vårt bästa för att leva vidare på det bästa sätt vi kan. Jag tänker på er och vet hur mycket ni kämpar. Hälsa T massor från mig. Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en