Röjning på mikronivå

 Nu har mitt rensande kommit ned på mikronivå! Idag har jag rensat bland mina syssaker. Detta har jag tänkt göra vid de tre senaste flyttarna men skjutit upp det.

Jag har rensat bland en helt osannolik mängd knappar i olika storlek och färg, trådrullar, måttband och nålar. Jag har förundrats över hur många dragkedjor en människa man kan behöva? Särskilt som jag aldrig någonsin byter dragkedjor för att jag tycker det är krångligt.

Vidare undrar jag varför jag tyckt mig behöva minst fem askar symaskinsnålar? 

Nåväl, nu är allt sorterat och ska antingen skänkas eller säljas bortsett från det lilla jag tycker jag behöver spara.

Jag hade tre olika syskrin att rensa. Nu sparar jag det största av dem, inte för att jag behöver så mycket utrymme utan för att det tillhört mamma. 

När jag tömt det syskrinet så att jag kunde dammsuga det inuti upptäckte jag att botten var täckt med en bit av mitt skolbokspapper från tredje klass. En bit 60-talsnostalgi! Dammsugningen gick mycket försiktigt till väga så pappret får ligga kvar som ett arv till eftervärlden sen.

Idag har jag också varit på bilverkstaden där de lagade parkeringsskadan provisoriskt. Den ska sen fixas permanent i oktober.



Kommentarer

  1. Vad skönt att rensa, även i det lilla. Alla bäckar små.. :) Fint papper och fin ask!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en