En vecka vid havet

 I söndags kom jag tillbaka hem efter veckan vid kusten med vännerna. När jag åkte var min reservplan att om det hela blev för jobbigt kunde jag alltid åka hem igen. Men jag stannade hela veckan och kom hem med värme, glädje och ny energi. 

Veckan i det underbara huset gjorde mig gott. Visst var det annorlunda mot tidigare år. Jag åkte som gäst, inte som arrangör och jag åkte utan Lasse. Jag körde dit helt själv för första gången och fick använda min gps eftersom jag mest suttit i baksätet och pladdrat med väninnan under alla resor dit tidigare. 

Hela grejen stärkte mitt självförtroende. Resan gick mycket bra och humöret steg ju mer jag närmade mig. 

Jag har blivit mött med så mycket kärlek och omtanke hela veckan och haft möjlighet att vila när jag behövde. Jag har skrattat mer än på mycket, mycket länge. Mina fötter ville mörda mig p g a de högklackade som jag tvingade på dem var och varannan kväll när jag bytte om till middagen men jag ville känna mig fin och det gjorde jag. 

Lasse var med på sitt sätt i alla minnen som vi delade, vännerna och jag. Saknaden blev lättare att bära där för jag var inte ensam om att sakna honom. Några nya vänner har jag också fått. 

Vädret var väl inte helt på topp men vi hade en bra vecka ändå. Utsikten på platsen är vidunderlig och några fina solnedgångar fick vi se under veckan. 

Tack alla kära vänner för att ni gjorde min vecka riktigt, riktigt bra! 



Foto: Julia Blom


Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en