Mer jul

 Till min egen förvåning har jag snöat in rejält på julen i år! Inte så att jag tänker baka, göra godis och laga en massa mat för lusten till matlagning lyser fortfarande med sin frånvaro. Men idag har jag varit ute och handlat julklappar och tyckte t o m det var riktigt roligt. 

Jag känner ett väldigt behov av en riktig jul i år, för förra julen var verkligen hemsk och sorglig på så många sätt, med svågern som nyligen gått bort och Lasse som var så väldigt dålig. Många nära och kära var sjuka i olika luftvägsinfektioner också. Några få ljuspunkter fanns det dock och dem bevarar jag i tacksamt minne.

Men i år vill jag verkligen göra en bra jul! Jag tänker t o m skaffa julgran. Har pyntat lite här och var eftersom jag fick feeling och inspiration av att julpynta på ett helt nytt ställe. Har inte tagit så många foton så ni får hålla till godo med dessa.





Vintern är egentligen inte min årstid alls så för att påminna mig om en årstid jag gillar bättre hängde jag även upp mammas fina flamskvävnad med damen som cyklar naken genom sommaren. 



Kommentarer

  1. En underbar tavla …jag är ingen julfirare heller o pyntar inte men önskar dig en otroligt fin jul 🥰🫶🏼

    SvaraRadera
  2. Underbart att läsa detta glädjer mig 👍

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en