Kors i taket!

 Idag har jag haft middagsgäster vilket innebar att jag har lagat mat! 

Ni som följer den här bloggen vet redan att jag tappade både matlust och senare matlagningslust p g a allt som hände, så matlagning är inget jag ägnat mig åt särskilt mycket på sistone. Ytterst få gånger sedan Lasse gick bort faktiskt.

Att laga mat har känts så oerhört sorgligt att jag blivit gråtfärdig vid blotta tanken, så jag har avstått. 

Men idag hade jag bjudit in tre väldigt trevliga personer på middag. Den främsta anledningen till det var att de bjudit mig på middag så många gånger sedan Lasse lämnade oss och äntligen kände jag mig redo att bjuda tillbaka. Den andra anledningen var att ta ett första steg mot att komma igång och laga mat igen. 

Ringrostig som jag är körde jag på ett säkert kort. En rätt jag lagat då och då de senaste fyrtio åren, champinjongratinerad fläskfilé. Den kan dessutom förberedas vilket är smidigt. Till detta serverades potatisgratäng som jag köpt färdig, helt enkelt för att jag tycker den är godare än min hemlagade, samt en grönsaksblandning. Och så ett glas rött på det. 

Det blev gott och alla åt med god aptit. Det var dessutom riktigt roligt att laga mat igen! 

Vi hade en riktigt trevlig kväll och jag fick en så fin julblomma, tack så mycket för den! 


Kors i taket! Jag lagar mat! 


Amaryllis som snittblomma, så vackert! 

 

Kommentarer

  1. Amaryllis är så ståtlig som snittblomma o lite grönt. Låter som en god rätt om jag inte minns fel har vi smakat den vid nåt tillfälle 🥰

    SvaraRadera
  2. Kul och trevligt 👍

    SvaraRadera
  3. Jag känner igen mig precis, har inte heller velat laga mat men har börjat igen!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en