Hänt sen sist

 I söndags fick lilla bilen komma ut ur garaget och jag styrde mot kyrkogården. Ville göra iordning där lite så att det förhoppningsvis ser fint ut över helgerna. Jag hittade så himla fint granris av någon annorlunda sort så jag köpte med mig en bunt på vägen. Det var rått och kallt men det blev fint när jag fixat till gravarna och tänt ljus. 

Det lilla hjärtat jag köpte till Lasses grav på Alla helgons dag var fortfarande i bra skick. 

Adventsfint hos farmor och farfar



I måndags tog jag bilen till Göteborgstrakten och hälsade på två barnbarn med föräldrar. Det blev lek, pusslande, bokläsning och massor av bebisgos. Så mysigt! 

Igår var jag hundvakt åt den här sötnosen: 



Och på eftermiddagen kom P och jag fick så jättebra hjälp med att sätta upp tavellister och gardinskenor. Tack för det! 


På två tavellister står nu två av mammas flamskvävnader "Sommar" och "Vinter"

På den tredje fick det bli en tomteparad för tillfället



Idag började jag dagen med luciamorgon på tv och sen har jag hängt upp gardiner i ett av fönstren. Här tar jag ett fönster i taget eftersom kroppen inte är särskilt förtjust i att jag kliver upp och ner på trappstegen, särskilt inte så här års. Så det finns två fönster till att fixa, men det kommer så småningom. 


Nya gardiner och ljuvliga amaryllis i förgrunden





I eftermiddag har jag även varit hos frissan vilket var mycket välbehövligt. Men det får ni inte se foto på eftersom den här tanten inte vill vara med på bild. Nöjd blev jag i alla fall. 




Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en