Vilken vecka!

 Nu blev det en sån där galen vecka igen! Ni vet där allt händer på samma gång och kalendern är helt full med bokade tider. 

Jag visste det redan innan att den här veckan skulle bli en utmaning så förra helgen tog jag det lugnt för att ladda. Det har varit en massa samtal att ringa med anledning av flytten och tröttsamt strul med vissa saker som krävt ännu fler samtal. Ärenden att göra, mera flyttplanering, bokade tider m.m.

Ovanpå allt som var planerat redan innan var jag med om en helt fantastisk upplevelse, men det ska jag berätta om i ett separat inlägg senare. 

Hur som helst, trött av allt som varit, slocknade jag som ett ljus före 23 igår kväll och sov till 7.30. Det är länge för att vara mig. 

När jag vaknade tyckte jag att jag var utvilad. Eller det var nog snarare en fåfäng förhoppning, haha. Efter frukosten tvingades jag inse att huvudet var ungefär lika tomt som innehållet i en uppblåst badboll och kroppen var allt annat än samarbetsvillig. Jag somnade en stund till. Det hjälpte inte nämnvärt.

Nåja, det känns igen. Jag reagerar så när det blir lite för mycket och då finns bara en sak att göra. Utlysa vilodagar! Jag ska ju orka med fortsatt flyttstök och sen själva flytten också. Sånt tar på en stresskänslig kropp och jag är liksom inte tjugofem längre. 

Så idag ställde jag in de två saker som stod i kalendern och har även backat på morgondagens kalas. Synd, men ett måste. Hur roligt det än är så hjälper det inte när orken tryter. Det känns ändå bra att jag äntligen lärt mig att prioritera mitt mående vid sextiosex års ålder. Bättre sent än aldrig liksom!

Jag är ändå rätt imponerad av vad jag orkar numera efter allt som hänt och med tanke på att jag periodvis varit riktigt dålig. Svårt att tänka sig nu, men jag minns för ca 10 år sedan när jag hade perioder då kroppen var så kass att jag inte ens klarade att klä på mig själv på morgonen.

För er som inte känt mig så länge och följt min blogg; jag har alltså fibromyalgi, kroniskt utmattningssyndrom, typ-2 diabetes, tinnitus och en onormal komponent i blodet. Med tanke på det är det inte så konstigt att jag behöver mina vilodagar ibland.




Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en