Fantasier om en dusch

 Kanske låter rubriken lite suspekt, haha! 

Jag har funderat lite över vad folk i allmänhet tänker mest på inför en kommande flytt? Kanske är det hur de vill möblera vardagsrummet? Eller planering och funderingar kring uteplats eller trädgård? Eller njuter de av tanken på ett modernare kök, en klädkammare eller en vackrare utsikt?

Själv fantiserar jag om badrummet! :D

Det beror på att jag de senaste fyra åren bott i en lägenhet som har stans fulaste badrum. Jo, det är sant! Bilder ser ni nedan, om ni vågar titta. Det sker i så fall på egen risk, jag tar inget som helst ansvar för mardrömmar och andra konsekvenser!

Badrummet i fråga är visserligen stort och rymligt med bra förvaring. Men det är inte renoverat sedan huset byggdes någon gång i slutet av 70-, början av 80-talet. Hur många år sedan det är kan ni räkna ut själva.

Vi försökte få till en renovering av detta badrum när vi skulle flytta in, men icke. Inte ens när hyresvärden besiktigade och råkade peta hål i ena badrumsväggen, enbart genom att trycka lätt med fingret. Nej då, veckan efter kom en hantverkare och lagade hålet med någon grå massa och silikon! 

I fyra år har jag väntat på att en dramatisk vattenskada ska uppstå så att en renovering blev absolut nödvändig. Tyvärr har stadens fulaste badrum visat på en helt enastående motståndskraft mot sådant och därmed har livet bara fortsatt i badrummet från helvetet.

Nu ska jag flytta härifrån och jag somnar lyckligt om kvällarna i ljuva fantasier om det nya, renoverade, helkaklade badrum jag ska flytta till. Visst har lägenheten en massa andra finesser jag inte har idag. Induktionshäll, golvvärme osv. Men det som finns i mina drömmar är hur jag duschar i det fina badrummet!

Varje gång jag duschar nu, längtar jag till den dag jag ska ta sista duschen i detta anskrämliga hygienutrymme och lika mycket tänker jag på första gången jag ska duscha i min nya bostad. Ingen mer äckelrosa, sunkig våtrumsmatta! Inget bajsbrunt duschmunstycke. Inget fastkletande duschdraperi eller ett badkar där sidorna ramlar loss bara man tittar på dem. 

Har t o m börjat fundera på om jag ska fira detta på något sätt? Skåla i champagne efter sista duschen här kanske? Och sen sätta upp ett blågult band i mitt nya badrum, vilket jag sedan klipper av inför första duschen under högtidliga former. Kanske med fanfarer och mässingsorkester? En röd matta är nog lite väl överdrivet eller?

Ja, nu tror ni säkert att tanten har tappat det helt och blivit galen på riktigt och ovanstående text är väl något tillspetsad och överdriven, men nog lever fantasierna om mitt kommande badrum i allra högsta grad. 

Titta på bilderna nedan så får ni en liten hint om det hela. Vill ni förfasa er extra mycket trycker ni på bilderna för större format. Glöm inte att djupandas! 












Kommentarer

  1. Men det är väl gullligt spec mönsterpassningen på bild nr 2 tycker jag är outstanding, måste säga att jag tycker du är petig 🤮

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    2. Mönsterpassningen?! Sådana petitesser har jag inte ens tittat under på fyra år! Och du kallar mig petig?! :D

      Radera
  2. Du har ditt badrum vi har vårt parkettgolv i vardagsrummet där sanden kommer upp så snart tänkte jag bjuda in grannens barn med hink o spade 😱🤣

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vore kanske en god idé? :D Jag är bara oändligt tacksam över att snart slippa det där j-a badrummet!

      Radera
  3. JA 💜
    Badrummet är viktigt.
    Har haft ännu tråkigare badrum än du 🙈
    Men fick också ett nytt fräscht helkaklat när vi flyttade

    Så underbart att slippa fukt och framförallt mögel.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en