Det susar i huvudet!

 Idag fick jag alltså nycklarna till min nya lägenhet. 

Bästa syster kom med sin bil och vi körde dit i båda våra bilar med diverse småsaker som ska flyttas. Det stora flyttlasset går inte förrän nästa lördag. 

När vi kom dit var det väldigt tomt, men ljust och fint. Strömmen är inte påslagen ännu eftersom jag angett 1/11 som startdatum men det är ju några timmars dagsljus, hösten till trots. 

Vi gjorde först ett närmare inspektion och städningen var inget att klaga på. Jag inventerade skåp och garderobsinredning. Därefter vidtog en massa mätande och funderingar över möbleringen. Skönt att ha någon att bolla med. 

Sovrummet kändes knepigast. Inte för att det är knepigt i sig, ett ordinärt fyrkantigt rum bara, utan för att det tog ett utvärderande av flera olika möbleringsalternativ innan jag kunde konstatera att min stora byrå definitivt inte kommer att få plats. Så jag får hitta ett nytt hem till byrån. Det är en ordinär IKEA-variant bara, så inget jag inte kan leva utan.

Byrån får ryka till förmån för morfarsfars Amerika-kista och pappas fåtölj, för deras närvaro i mitt hem är inte förhandlingsbara! 

Sen lastade vi in det vi hade fått med oss och inspekterade källarförrådet som var helt ok i storlek. I garaget får jag in ett skåp och en lagerhylla för bilen tar ju inte precis stor plats. 

Jag hade även tagit med mig min dramaqueen till novemberkaktus, som envisats med att sätta knoppar trots att jag sagt att hon skulle vänta med det till efter flytten. Så hon fick flytta in snarast i förhoppning om att det kommer nya knoppar senare, för de nuvarande lär väl ramla av av chocken. De brukar ju göra så de där kaktusarna. 

Vidare kunde jag konstatera att hallmöbeln kommer att passa perfekt i min nya hall. Skönt, så slipper jag köpa nytt där. 

Det känns så bra och lägenheten kändes precis lika trivsam idag som första gången jag såg den. Upptäckte även att det finns spottar i taket i både kök och badrum. Det hade jag missat vid visningen. 

När jag kom hem igen susade det i huvudet av mått, tankar, funderingar och planering. Så det här inlägget är nog lika rörigt som mitt huvud känns just nu! 

Inga bilder ännu, det kommer. 




Kommentarer

  1. hoppas snart få se vart du tar vägen 🥰

    SvaraRadera
  2. När vi flyttade in och ville ha lite nytt fyndade vi på Erikshjälpen som ju ligger väldigt nära.
    Du får hälsa på och se vad vi fyndade.
    Ofta behöver man bo in sig lite för att få allt som man vill ha det. Lycka till med flytten

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja alltså det är ju farligt nära dit och jag älskar second hand! :D

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en