En upplevelse långt utöver det vanliga!

 Nu ska jag berätta om den fantastiska upplevelsen jag nämnde helt kort i förra blogginlägget.

Jag har blivit farmor igen! Bara en sån sak! 

Jag har varit stand by inför födelsen för att ta hand om storasyster och det gjorde jag såklart. Men eftersom födelsen inföll förra torsdagen när jag lämnat henne på förskolan föll det sig så att jag fick den helt enorma bonusen och förmånen att vara med när han föddes!! 

Det var inte alls planerat men det blev så och jag är så oerhört tacksam för det.

Det var inte den första förlossningen jag varit med på, jag har ju liksom jobbat i branschen. Men att se sitt eget barnbarn födas, vilken grej alltså! 

Han föddes av en mamma som är en total naturbegåvning på att föda barn och med en lugn, samlad och omhändertagande pappa. Bara det samarbetet var en upplevelse i sig. 

Och för mig var det, förutom det fantastiska i hela händelsen, plåster på hjärtat och balsam för själen efter årets första halvår med nästan enbart sjukdom, död och begravningar. 

Tyst som en mus tassade jag in i rummet för att inte störa och tårarna rann när jag såg mitt fina barnbarn komma till världen.

Tack, tack, tack snälla sonen och svärdottern för att jag fick vara med på en av livets mest underbara händelser! Den kan nog endast överträffas av mina egna barns födelser. När sonen föddes var det ett dundrande åskväder. Den här lille killen kom med solen. 

Välkommen till världen, älskade lille I! 




Kommentarer

  1. ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en