Nyckeln till min framtid

 Återigen en fullspäckad vecka. Begriper inte hur hektiskt livet kan vara som pensionär! Fast när man ska flytta är ju livet så oavsett ålder förstås.

Idag ringde min nya hyresvärd och meddelade att jag kan hämta ut nycklarna redan på måndag! Det blev jag glad för. Hade räknat med onsdag nästa vecka eftersom det är första november, men nu får jag ytterligare två dagar på mig att förarbeta inför själva flyttdagen. Känns finfint. Jag ligger i startgroparna.

Har packat en hel del så nuvarande bostaden börjar se rätt tråkig ut, men det går ju att leva med ett par veckor. 

Låda efter låda staplas i lilla sovrummet som jag ändå inte använder. Igår plockade jag ned alla foton från en hylla som jag ska ge bort eftersom den känns för stor för min lilla lägenhet. I samma låda tänkte jag lägga ner två foton på Lasse som nu står i vitrinskåpet. Men det tog stopp! Jag kunde bara inte packa ner dem ännu. Inser att jag inte kan packa ner dem i en flyttlåda alls. Istället kommer jag att lägga dem i en väska och ta med dem i min bil till nya bostaden. 

Både sängen och soffan är sålda och ska hämtas lite längre fram. Toppen! 

Jag är förväntansfull inför att hämta nycklarna på måndag. Det känns som nyckeln till min framtid när nu inte framtiden blev alls som jag trodde. 

Fortfarande vet jag inte riktigt vad jag vill eller vart jag är på väg. Det får ge sig med tiden. Att flytta är ett första litet steg som känns helt rätt. Oavsett vart jag beger mig är Lasse alltid med i hjärtat! 💗




Kommentarer

  1. Åh jag känner med dig. Kunde inte heller packa ner pappas foto i en låda när jag skulle flytta ❤️

    SvaraRadera
  2. Detta är det bästa för digb

    SvaraRadera
  3. Vilken dag går stora flyttlasset?
    Förstår din känsla
    Men snart är du på plats. Och foton också ❣️
    Och vi blir ju grannar 🥰

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går 11 november. Det ser jag fram emot. :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en