En dag i taget

 



På något vis funkar vardagen. Jag fixar saker, det är skönt att göra något rent praktiskt. Och det finns väldigt mycket att ta itu med när någon gått bort. Hela tiden är Lasse med i tankarna och jag kommer på mig själv att citera honom gång på gång. Sorg blandas med väldigt många goda minnen.

Idag har vi fått mycket gjort, barnen och jag. På förmiddagen var vi på kyrkogården och valde en gravplats. Vi hittade en som alla var nöjda med, på en kulle med björkar och andra träd. Kan se framför mig hur vackert det kommer att vara där på våren. 

På eftermiddagen hade vi möte med prästen hemma hos mig. Det var ett bra möte och vi pratade i två timmar. Efter det åkte vi till blomsteraffären och beställde blommor, en från barnen och en från mig och så handbuketter till oss alla. Helst skulle jag önskat liljekonvaljer, som var Lasses älsklingsblommor, men det är ju omöjligt så här års, så det fick bli rosor istället. Tårarna bara rann över för mig när jag skulle välja text till bandet. Sorgen blir överväldigande stundtals. Det känns så absurt att göra detta nu! Det borde vi inte behövt tänka på än på tjugo år liksom. 

Jag lägger in dödsannonsen här eftersom många av våra vänner inte läser vår lokaltidning. Glöm inte att anmäla er senast söndag 5/3 om ni vill vara med och ta farväl av vår älskade Lasse. (klicka på bilden för större format!)



Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en