Vissa dagar är jag inte så kaxig

Genom de flesta dagar funkar min vardag hyfsat och jag är fortfarande förvånad över det. Men tacksam samtidigt.
Jag lever och försöker göra mitt bästa av situationen.

En del dagar är dock tunga. Ofta känner jag det redan när jag vaknar. Varje morgon klubbar mig verkligheten på nytt, när jag inser att Lasse är borta. Så har det varit i två månader nu.

De flesta dagar lyckas jag "klubba tillbaka", genom att ta itu med dagen. "Skalla dagen", som Mia Skäringer kallar det.
Andra dagar funkar fint tills något speciellt dyker upp. Ett minne, en tanke, en bild, en låt.

Det hände igår. Jag hade varit igång hela dagen och efter en skön promenad i vårvädret kom jag hem och slog på teven för att få lite ljud här hemma. 

Det råkade bli kanal 3 och där pågick filmen Ghost som var på sluttampen och just när teven gick igång spelades Unchained Melody som börjar med orden: "Oh my love, my darling, I´m hungered for your touch"
Jag tappade det totalt och sjönk ihop som en hög i soffan och stortjöt.



Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en