Teo´s dagbok 43


Hej alla!
Idag har jag varit på strippklubb! :D

Nä, skojade bara, fast det är nästan lite sant. Idag började "hundskolan" igen och denna gång är vi inomhus i en lokal som förut var stans enda strippklubb. Några strippor fanns dock inte kvar och det gjorde ju inget, jag är inte så intresserad av att se folk ta av sig kläderna. ;)

Då var det betydligt mer intressant att se så många hundkompisar. Några kände jag sen valpkursen, men dom flesta var nya. Och moster var fröken som vanligt. När vi kom dit stod moster utanför och jag blev jätteglad att se henne. Då sa matte att jag inte var så bra på att hälsa fint utan mycket bättre på att hälsa glatt! Vadå? Är det nåt fel med att bli skitglad när man ser någon man gillar eller?

I skolan gjorde vi olika övningar, svårast var att sitta stilla bredvid matte när det fanns så mycket roliga kompisar runt omkring. Ibland blev jag rastlös och skällde lite. Men jag kan sitta fint vid sidan åxå, särskilt när jag får en korvbit då och då.

När jag sitter så här är jag duktig, tycker husse och matte.



När jag dessutom tittar på matte är jag ännu duktigare och får godis. :)



Fast ibland måste man ju titta på fotograf husse åxå. ;)



Sen tränade vi mer på att vänta. Vi fick vänta på att ta godis ur en skål tills mattar och hussar sagt "var så god". Det funkade bra, jag har övat rätt mycket på det.

Sen fick vi träna med klicker, det har matte och jag gjort förut så det funkade fint det med.

Och sen fick vi börja med lite rallylydnad. Vi skulle gå förbi två skyltar där det stod vad man skulle göra. Jag läste inte så noga för sånt där får matte hålla reda på. Men vid den första skylten skulle jag sitta vid mattes sida och vid den andra skylten skulle jag sitta igen och så skulle matte gå ett varv runt mig. Jag blev lite förvånad,,, trodde hon att jag var en julgran kanske? I alla fall satt jag kvar för det sa hon att jag skulle göra och då fick jag flera korvbitar sen. Mumsigt!! :)

Ja, sen pratade moster en del och förklarade saker åxå såklart, så att mattarna och hussarna lär sig hur dom ska göra med oss hundar.

Kul var det i alla fall och jag längtar redan tills nästa gång vi ska dit.

Kramar
Teo

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en