Dagens idiot!


Den eminenta och föga smickrande titeln "Dagens idiot" tilldelar jag dig, du sura gubbe, som för en stund sedan försökte köra över mina tår när jag gick över gatan på övergångsstället!!

Det var fullt dagsljus, inget regn och raksträcka, var hade du blicken? Tittade du i skyltfönster eller?

Att du, samtidigt som du gjorde ditt misslyckade mordförsök, dessutom blängde ilsket på mig genom den nervevade sidorutan och skrek "SE DIG FÖR" för full hals, gjorde mitt utnämnande oerhört lätt, trots att dagen inte är slut än på långa vägar!

Människor som du lockar fram min absolut sämsta sida och jag kände hur det ryckte i fulfingret och lusten att vråla "men för h-e gubbj-l", var näst intill oemotståndlig. Dock avstod jag från att sänka mig till din nivå. Jag är väluppfostrad till skillnad från dig.

Om du varken har broms på din bil eller kunskap nog att stanna vid övergångställen borde du inte ha körkort heller. Sälj bilen och köp en rollator, ditt pucko!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en