Teo´s dagbok 40


Idag gjorde matte och jag något kul! :)

Matte tycker det är lite bekymmersamt att jag inte kan springa lös här i området. Det är ju en massa trafik överallt. Och vi har ju ingen bil så vi kan åka till skogen heller precis.

Men idag tog matte fram en lång lina,,, jätte-jätte-lång!
I ena änden knöt hon fast en hake. Jag fattade ingenting. Men sen gick vi ut och gick upp på kullen här bredvid, där det finns en liten park.

Så satte hon fast haken i min sele och tog bort kopplet. Först tyckte jag det var jätteskumt, linan släpade efter mig och prasslade i löven så det lät mysko.

Men efter bara några minuter kom jag på att jag kunde springa en massa. Linan liksom bara följde med och då struntade jag i den. Jäklar vad jag sprang må ni tro! :D
Fast jag stannade och väntade på matte åxå och jag kom när hon ropade på mig och då fick jag jättegott godis.

Till slut orkade jag nästan inte springa mer, utan stod bara och flåsade och tungan hängde som en röd slips. Då bytte matte till mitt vanliga koppel igen och så gick vi hem.

Vi ska göra det fler gånger, sa matte. Flera gånger i veckan. Det ska bli kul! :)
Jag sprang så fort så matte kunde inte fota mig idag, så här kommer en annan bild istället.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en