Idiotin´s dag?


Dagen idag har inneburit att min dos av idioti, som jag förövrigt inte alls kände behov av, har blivit fylld till brädden!

Herregud, hur mycket idioti ska man behöva stå ut med på en och samma dag?!

Först träffade jag på en "skrankpåve". För den som inte vet vad en sån är så påminner dessa om gamla tiders postfröknar som alltid snörpte på munnen och fann sitt nöje i att tillrättvisa kunderna om minsta lilla fel. Skrankpåven i fråga hävdade en idiotisk policy som innehöll all avsaknad av logik, sans och förnuft, vilket jag påpekade i vänliga ordalag. Skrankpåven lät sig dock inte rubbas, varpå jag avslutade konversationen innan mina ordalag övergick från vänliga till mindre passande.

Ja och så fortsatte dagen. Idioti i kubik i några trådar på facebook varvades med idioti i lika stor mängd via telefonförsäljare. Jag satt vid datorn och överöstes av idioti för att sen gå ut i köket och laga middag och då började det ringa och ringa och ringa. Först var det en som ville försäkra min bil. "Vilken bil?", frågade jag. "Ehhh,,, nähä, du har ingen bil, men då behöver du säkert en hemförsäkring!" Jag sa "Nej" och la på luren. Sen ringde en annan och ville sälja eltandborstar. Jag försökte köra en fuling och sa att "såna har vi redan", men då försökte personen i fråga övertala mig om att deras var mycket bättre,,, utan att fråga vilka vi redan hade,,, som vi i och för sig inte hade då. "Jag lagar mat", hävdade jag, vilket faktiskt var alldeles sant och så la jag på luren. Till sist ringde någon och frågade efter en annan person i hushållet. "Inte hemma", svarade jag trött, varpå personen undrade vem hon pratade med. "Varför vill du veta det, den du söker är som sagt inte hemma", svarade jag. "Jo, jag tänkte att jag kanske kan diskutera er bredbandsuppkoppling med dig istället", kom det käckt tillbaka. "Nej", sa jag och la på luren.

Så här fram på kvällen tänkte jag ägna mig åt något trevligt och satte mig vid datorn. Tradera!, tänkte jag. På Tradera måste risken för idioti vara minimal och förresten behöver jag nya stay ups. Detta behov uppstår ur att jag är rigid hatare av strumpbyxor. Uppiggad över denna förhoppning att få slippa mer idioti idag loggade jag glatt in på Tradera och söker på stay ups. Vad möts jag av?? Idel idioti och okunnighet! Det står ta mig fan "stay ups" på vart enda par damstrumpor i auktionerna. T o m företagarna kallar vanliga damstrumpor för stay ups!

Stay ups heter som de gör för att de har en silikonkant som gör att de stannar uppe av sig själva! Saknas silikonkanten är det inga stay ups, då är det damstrumpor eller för all del stockings om man vill vara mer internationell. Damstrumpor/stockings stannar INTE uppe av sig själva, de åker ner om man inte tar på sig en strumpebandshållare. Alltså är de inga stay ups! Jag gillar inte strumpebandshållare! *muttrar surt*
Stay up: stay=stanna, up=uppe, hur svårt kan det vara?!?! *fnyser*
Om någon traderaförsäljare tycker detta är oerhört komplicerat, vilket jag misstänker är fallet, rekommenderar jag att ni drar på er ett par av de strumpor/stockings/stay ups ni tänker sälja. Stå framför spegeln och titta på era ben,,, åker dom ner? Ahaaa!!! Då är det inga stay ups och att kalla dem så är helt felaktigt. Stannar dom kvar uppe, t o m om ni hoppar jämfota eller dansar cancan? YAY, då är det ett par stay ups!

Dagen är snart slut nu, men jag sänker inte garden förrän jag somnar. Vet vet vad som kan hända mera en sån här dag? Nån granne kanske får för sig att dansa jenka i träskor? En galen pyroman kanske tittar förbi? Eller åxå får jag själv ett bryt och gör något idiotiskt eftersom min kvot blivit överfylld? ;)




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en