Teo´s dagbok 34


Nu ska jag berätta att igår kväll hände något riktigt hemskt!!!

Som ni vet har vi sex stycken undulater här hemma och matte brukar säga att jag är duktig som tittar fint på dom och hon har talat om att jag inte får jaga dom heller. Inte ens om dom landar på golvet, då brukar hon säga "Stanna kvar" med sträng röst tills dom flugit upp igen.

Igår kom matte just från köket med deras mat när undulaten Lovisa landade på golvet och den här gången såg jag det först. Jag sprang dit och ville kolla lite och se om hon kanske ville leka. Men då röt matte och husse som två lejon!! Husse röt värst, så jag blev jätte-jätte-rädd och så tog husse mig därifrån. Fast jag hade hunnit pilla lite på Lovisa först och då tappade hon tre fjädrar och skrek argt hon åxå. Oj, oj, oj, så arga har matte och husse aldrig låtit förut! Jag fick följa med E ut i hallen och så stängde dom dörren till vardagsrummet och så såg jag att dom fångade in Lovisa och hon bet dom stenhårt. Sen fick Lovisa gå in i buren, för hon var lite chockad, men hon blödde inte eller så och senare både hon åt och lekte.

Det tog en lång stund innan jag vågade gå in i vardagsrummet igen, men husse och matte var inte arga mera och då var det ju bra.

Idag, när matte satt och vilade sig i fåtöljen, kom två andra undulater - Kerstin och Magnus - och landade på en av stolarna vid matbordet. Jag vågade inte röra mig ur fläcken fastän dom skuttade runt och gick omkring på bordet, så jag stod jättestilla och bara tittade. Sen tittade jag på matte och då sa hon att jag skulle stå kvar och det gjorde jag. Sen flög dom uppåt igen och då gick jag till matte för att kolla så att hon inte var arg, men hon sa att jag var jätteduktig.

Nu förstår jag varför jag inte får vara i vardagsrummet när matte går till tvättstugan eller affären, hon stänger alltid dörren noga då. Undulater kan man inte leka med, förstår jag nu.

Matte säger att Lovisa måste ha fler liv än en katt, för hon har varit med om mycket i sitt liv. Fast jag hade ju inte tänkt döda henne,,, bara leka lite,,, men hon är nog lite för liten att leka med och det är i alla fall inte kul när husse och matte blir så arga.

Eftersom Lovisa blev rädd för mig är det hon som får vara på bild i min blogg idag:


Kramar
Teo

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en