En promenad i bilder


Idag är det bitande kallt ute men solen skiner i alla fall, skönt det.
Efter att ha paltat på mig i cirka en kvart gick vi ut på promenad, Teo, jag och kameran. Så här kommer dagens promenad i bilder. :) (Klicka på bilderna om du vill se dom i större format)

När jag såg det nya, vita huset som håller på att byggas, i solsken mot den blå himlen, försökte jag intala mig att jag var i Spanien. Långkalsongerna, vinterjackan och halsduken gjorde det dock svårt att hålla kvar denna illusion. ;)



På däckfirman jobbade man för högtryck, ljudet från den där "däckmutterlossarmaskinen" hördes oavbrutet. Vinterdäck på och glöm inte rattmuffen!




Teo insöp spännande dofter, kanske av någon söt hundflicka? :)




Viskan såg kall ut,,,

 
 
 
Jag blev inte badsugen!
 




Höstlöv, höstlöv, höstlöv över allt!




Teo fortsatte ägna sig åt sin favoritsysselsättning. ;)




En gul, glad liten lönn lyste upp tillvaron en stund. :)




Vattnet forsade som sig bör,,, på Druvefors,,,









Vi gick en bit på "Hälsans stig", nån gång ska vi gå hela sträckan, men den är lite för lång för oss ännu. :)




Änderna tittade förhoppningsfullt på oss, tyvärr hade vi inget att bjuda på.




Det stora lärkträdet utanför kyrkogården lyste i solen,,, älskar lärkträd! :)




"Stilla flyter Hviskan",,, som teknisterna i stan brukar säga.




Mer löv på marken än på träden nu,,, 





Till sist lyckades jag äntligen få sötnosen att lyfta näsan från marken när jag ville fota honom. :D

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en