Hundnamn



Nu är det inte lång tid kvar innan vi definitivt ska välja vilken av valparna som ska flytta hem till oss. Det är svårt, alla tre är lika söta, men jag kan ana en viss liten övervikt åt ett håll. Vilket avslöjar jag inte. :)

Snart är även namnfrågan aktuell. Den är inte lätt den heller! Vad ska den lille sötnosen heta? Namnet hunden kommer att få i stamtavlan lämnar inte mycket utrymme för att förkorta till något käckt "vardagsnamn" så därifrån kan vi inte ta inspiration. 

Diverse förslag har inkommit från omgivningen. Min syster föreslog igår namnet Kotte men det går direkt bort p g a ett internt skämt där just det namnet har en betydelse som jag inte ska gå närmare in på här, haha.

Från den fotbollstokiga delen av familjen har namn som Zlatan, Ibra och Messi förts fram, men inte f-n tänker jag stå och ropa något sånt ute bland folk!

En av döttrarna spånade vilt och kom fram till att Professor Dumbledore vore det ultimata namnet på en liten söt hundvalp. Jag utgick direkt från att hon inte menade allvar.

Själv var jag för någon månad sen inne på namnet Billbo, men detta påminde maken om vissa mindre trevliga sammanhang i hans yrkesliv, så det avfärdades omgående.

Av kära syster, som träffar mer hundar än någon annan jag känner, har jag fått veta att namn på fotbollsspelare och namn ur Sagan om Ringen och Harry Potter är väldigt vanliga bland hundar nu, så det känns inte kul att välja ett sådant. Hon har även avrått oss från namnen Bamse och Rambo, vilket snarare känns som en befrielse än en belastning att lämna där hän.

Så,,, vi får se vad det blir för namn på godingen. Än så länge står det skrivet i stjärnorna.
Har någon av mina kära bloggläsare bra förslag är det fritt fram att skriva dessa i en kommentar här. :)

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Vila i frid, lilla fina mamma

Min vardag