Om namnet på min blogg

Jag funderar på att byta namn på min blogg,,,
Namnet "Egalias egenheter" bara dök upp i mitt huvud och då tog jag det när jag startade bloggen. Men nu har jag tänkt efter.
Egalia kommer förstås från boken "Egalias döttrar" som handlar om ett matriarkat, men jag fastnade för namnet för att min tolkning av det är att det är egalt vem jag är, det viktiga är vad jag skriver.

Dock funderar jag nu i de banorna att Egalia kanske får folk att tro att jag är en fanatisk ultrafeminist??? Och eftersom jag inte gillar fanatiker av vilket slag det vara må, funderar jag på att byta.

Vad tycker ni kära läsare? Byta eller behålla? Och om jag byter, vad ska bloggen heta då? Förslag är välkomna!

Kommentarer

  1. jag tolkar namnet precis som du just detta med att det är "egalt" - och kan egentligen inte förstå att det kan tolkas på annat sätt - men det finns antagligen lika många olika tolkningar som det finns människor -
    Jag ser det dock som din blogg och du döper den till vad du vill och efter dina tolkningar, jag tycker namnet är mycket bra. Men det är min åsikt

    kram
    Annelie/bea

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om man har läst boken kan man säkert tolka namnet på annat sätt, Annelie,,, men jag funderar vidare på saken. :)

      Radera
  2. Ja, jag tänkte på boken när jag läste namnet och såg framför mig hur maken vinkar av dig och sen går fixar och donar hemma när du är på jobbet. Men det var en kul tanke och jag tänker inte på dig som ultrafeminist. Fast du kan ju heta Grodprinsessan i efternamn ;). Nej, skämt å sido. Jag tycker det är ett bra namn du valt på din blogg.

    Kram Sanna

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en