Glad Påsk!




Jaha, så står vi då inför påskhelgen.
Påsken är inget jag är mycket för att fira som högtid. Det bästa med påsken är att barnen kommer hem på besök, maken är ledig och våren stundar. Man har allt det sköna framför sig!

Jag har således inte påskpyntat, men däremot städat för lite fint till helgen är ju trevligt. Goda vännen Annelie, föreslog att jag skulle skippa städningen också och låta undulatfjädrarna ligga kvar där dom låg, för det är ju ändå påsk och fjädrar hör påsken till. Dock tyckte jag att fjädrar på golvet inte kändes särskilt helgpyntat så de förpassades till dammsugaren.

Jag tänker inte äta mer ägg än vanligt och inte måla några sådana heller. I morgon ska två födelsedagsbarn firas och då blir det smörgåstårta. På påskafton blir det dock lite påskmat. Först påsklunch och sen påfyllning med mera påskmat hos goda vänner.

Det mest spännande som händer under påskhelgen är den förväntade födelsen av en kull valpar, där vi hoppas på en hane som sen ska flytta hem till oss. Det är spännande det!

Jag vill i alla fall önska mina kära bloggläsare en riktigt skönt och god påskhelg med ett hav av påskliljor!




Kommentarer

  1. själv har jag heller inget "påstpynt"
    himmel vilken vacker bild den med påskliljorna
    inta nu inte varesig för mycket fast eller flytande föda - ler-

    GLAD PÅSK
    önskar
    Annelie/bea

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den är tagen en bit utanför stan Annelie,,, någon som verkligen har "dille" på påskliljor. *S* Nån gång får du komma hit på besök vid den tiden så kan vi åka dit och titta!

      Glad Påsk till dig åxå! :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en