När livet ger dig citroner så köp en gigantisk blomma!

 Jo, "citronerna" duggar tätt i mitt liv nu. 

Lilla älskade hunden Teo är inte frisk. Det började med att han blev trött och seg så jag beställde tid för koll hos veterinär. Innan vi hann så långt fick han en stabil magsjuka. Den blev så pass illa att han fick tillbringa ett dygn på djursjukhuset med dropp. 

Igår fick jag hämta hem honom igen och nu är det heltidsjobb här med mat varannan timme och mediciner för att stoppa diarré och stabilisera tarmfloran samt korta rastningar enbart. Han mår helt klart bättre idag och vill gärna äta mer än han får. 

Veterinären gjorde olika undersökningar och tog diverse prover och detta visade på flera olika ålderskrämpor. Så om knappt två veckor ska vi tillbaka för ett ultraljud. Det känns oroväckande men i bästa fall kan det gå att hålla i schack med mediciner. 

Som djurägare ställs man förr eller senare inför det svåraste beslutet. Hur mycket undersökningar och behandlingar ska man utsätta en gammal hund för? Prio ett för mig är att Teo inte ska lida och det ska finnas förutsättningar för ett gott liv. Mitt beslut i denna fråga bordlägger jag tills jag har svaret på ultraljudet och vilka åtgärder som finns att tillgå. Så just nu försöker jag att inte grubbla på detta. 

För att pigga upp mig i denna bedrövelse och när vi ändå skulle till blomsteraffären för att beställa blommor till mors begravning, köpte jag mig den största blomman jag kunde hitta till min balkong. Jag hade fått en presentkort på interflora av goda vänner som kom väl till pass. 

Blomman hänger nu i sin ampel på min balkong och är oerhört vacker och gigantiskt stor. Den skuggar t o m mig när jag sitter i min stol i ena hörnet. 

Förresten har jag slutat intala mig att det räcker nu. Jag har istället börjat undra vad som ska hända här näst!







Kommentarer

  1. 😢 ja att se djur o människor lida det är hemskt jobbigt djur kan ju heller inte berätta vad som felar 🫶🏼

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en