Heja Gamle Svarten!

 Idag var det dags för besiktning av Gamle Svarten, syrrans 18 år gamla Subaru Forrester, som jag kör omkring med just nu. 

På besiktningen var de försenade och jag var måttligt road över att sitta på en stekhet parkering i en halvtimma innan det var min tur. 

Men strax efter blev jag glad då Gamle Svarten gick igenom utan anmärkningar och med beröm dessutom. "Klart bättre än genomsnittet, den ska du inte göra dig av med", sa killen som besiktigade. 

Nu är det ju inte jag som äger bilen men jag trivs väldigt bra med den. Det är bara en hake. Gamle Svarten har manuell växellåda och jag har en skada in vänster knä. Att köra stadstrafik som jag gör mycket och växla ofta är inte alltid kul när knät protesterar. 

Men ett tag till ska vi nog komma överens, Gamle Svarten och jag. 




Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en