Glädjefylld födelsedag

 Idag har jag firat min födelsedag. Och blivit rejält firad också! 

Redan för några veckor sedan tänkte jag på min födelsedag med viss ångest, men gav mig sjutton på att i år skulle den firas för aldrig någonsin har jag väl behövt mer positiv motvikt mot all sorg och bedrövelse än i år. 

Så jag bjöd in till en liten födelsedagsfika på innergården. Barn, barnbarn, bonusbarn, bonusbarnbarn, syster, systerson med familj, svägerskan med son. Några blev tyvärr tvungna att lämna återbud p g a sjukdom, men de flesta kom och vi fikade och umgicks. Det blev några riktigt trevliga timmar med skratt och prat. Så befriande! 

Eftersom jag inte behöver en enda pryl till i mitt liv, tvärtom, startade jag en insamling till Hjärnfonden på facebook för någon vecka sedan istället för presenter. Tänkte att jag kan nog få ihop femtonhundra kronor i alla fall, till den livsviktiga forskningen. I skrivande stund är insamlingen uppe i 5000 kr!! Och den avslutas inte förrän om nio dagar så det kanske kommer in lite till? Fantastiskt! 

Första presenten, för presenter har jag också fått, kom redan igår kväll från bonusbarnen med familjer. Stor tack! 

Idag har jag fått lotter, presentkort och blommor och fina lilla L bidrog till kalaset med att baka supergoda muffins. God hjälp med Teo och annat fix fick jag av svägerskan. Tidigare ikväll fick jag även en sånghälsning av bästa vännerna och nästa vecka ska jag bli bjuden på lunch. 

Utöver det har jag fått så många hälsningar i sociala medier och sms. 

Jag vill tacka alla som på olika sätt bidragit till att göra min födelsedag till en så härlig och fin dag! Det lyfte mig verkligen och det var precis vad jag behövde. Kärlek till er alla! 

Här kommer bilder på alla fina blommor jag fått idag: 








Kommentarer

  1. Vilken underbar dag det är du värd 🥰

    SvaraRadera
  2. Grattis i efterskott på födelsedagen fina du 🎉🎂❤️❤️❤️❤️

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en