Det är skillnad på is och is!

Vintern kom på en kvart i går förmiddag. Temperaturen sjönk drastiskt på kort tid och det började snöa. Snöfallet slutade rätt snart men temperaturen fortsatte att sjunka. I morse hade vi dryga tio minusgrader här.

Hade detta varit förra vintern hade jag tillbringat den gångna helgen under i filt i fåtöljen däckad av svår värk. Allt jag känner av väderomslaget och kylan nu är lite värk i vänsterarmen. Jag kan leva med det. :)

Väl påpälsad med dubbla lager byxor och tröjor gick jag ut på promenad med hunden. Kroppen hängde med ovanligt sammarbetsvilligt och vi kunde hålla ungefär samma tempo som annars, vilket innebär ett numera ökat tempo jämfört med för ett år sedan.

Det är bara när det kommer till isfläckar som jag hejdar mig lite, rädd för att halka omkull som jag är. Is är ett otyg om man måste gå på den. Men is kan vara rena konstverken också. Jag tog några bilder på promenaden: (klicka på bilden för större format)



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Vila i frid, lilla fina mamma

Min vardag