"After värk"

Idag är det två veckor sedan min kropp gick in i ett skov och brakade ihop. Det har varit två veckor med djävulusisk smärta och massor av vila, men det har långsamt blivit bättre.
Idag gick jag en av de långa promenaderna med hunden igen, för första gången på två veckor! Glädje! :)

Idag var promenaden nästan smärtfri och gick lättare än på länge, så vi pinnade på och plötsligt hade vi gått längre än jag hade tänkt. Visserligen tog rundan en halvtimma längre än för två veckor sedan, men det gör inget. Jag kom ju i alla fall runt utan att pressa mig för mycket och utan allt för stora plågor. Känns finfint. :)

Förresten myntade jag ett nytt uttryck i morse för oss som inte kan förvärvsarbeta utan "jobbar" med värk på heltid. ;)
Vi missar ju en massa p g a vår sjukdom, som t ex kafferaster, lunchpauser och firmafester. Inte kan vi gå på "after work" heller precis. Men varför inte införa "after värk"?? :D

Fibromylagi går ju i skov, så "after värk" lite då och då skulle kunna funka finfint. Vore läge för det idag faktiskt. :D

Fast med tanke på vädret och att jag fortfarande har lite ont, är det nog bäst att jag har "after värk" här hemma istället för att ge mig ut. Får försöka få med maken på denna idé. *S*

Kram

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Vila i frid, lilla fina mamma

Min vardag