Teo´s dagbok 62

Hej alla! :)
Nu har det varit jul och jul är kul. :D
Den här julen har jag fått två nya kompisar.

Dagen före julafton kom ALLA husses och mattes barn, deras tjejer och killar och så de små barnbarnen. Allihop på en gång. WOW! Det var jättemysigt för jag älskar allihop och det var alltid någon som lekte eller gosade med mig. Utom när de åt för då passade jag på att sova. Det tar på krafterna att hålla koll på en sån jätteflock, men jag måste ju det, vallhund som jag är.

På julafton åkte vi till några andra som jag gillar mycket och det var också mysigt. Bl a var moster där och henne tycker jag mycket om, men ännu mer gillade jag att hon hade med sig en kompis till mig! :) Den allra sötaste lilla, svarta hundvalp som var en liten flicka. Hon luktade gott, men var pytteliten så jag var försiktig. Och hon var tuff med, hon fräste åt mig när jag blev för närgången. *S*

Julklappar fick jag också. Två roliga leksaker och en påse av mitt favoritgodis.

Men det allra bästa med hela julen var nog att jag och husses största barnbarn L hade så mysigt ihop! L har varit så rädd för mig förut, för han blev skrämd av en hund när han var mindre och jag har varit rätt ung och vild och inte riktigt förstått hur jag skulle göra för att inte skrämmas.
Men nu har L lärt känna mig mera och jag har blivit äldre och förståndigare så nu kan vi umgås. Det är mysigt det! :)
Vi lekte ihop. Ibland jagade L mig och det tycker jag är kul. Ibland gav jag honom min boll så att han kunde kasta åt mig. En annan bra sak var att L gick till matte och husse ibland och sa att jag var hungrig och då fick han lite godis att ge till mig. Smart unge! ;)
Jag var extra försiktig med L så att han inte skulle bli rädd igen och alla sa att jag var jätteduktig. L klappade mig och till slut fick jag pussa honom också. Jag gillar att pussas! :)

Ja, det har varit en jättebra jul, men jag blev väldigt trött av allt folk och har sovit mycket de senaste dagarna. Men nu är jag pigg igen och det är tur det för i morgon kommer "tant" A och hälsar på och då ska jag hoppa på henne och pussa henne massor! :D

Kram
Teo

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en