En aha-upplevelse!

I onsdags började jag känna något slags diffus magplåga!
Den gick liksom inte att definiera. Ibland kändes den och ibland inte. Man kan ju börja undra?
Det onda satt över hela magen nästan, i alla fall från naveln och nedåt, men ibland gjorde det ont uppåt också samt åt sidorna.
Eftersom jag inte hade några övriga symptom såsom illamående, feber, problem med att äta, med naturbehoven eller med de kvinnliga delarna av min anatomi, avvaktade jag. På torsdagen var det värre! Det gjorde ont så fort jag rörde mig!
I fredags var det nästan lika illa och igår var det bättre. :)
Jag funderade vidare på vad detta kunde vara och när jag insåg att jag inte hade ont alls när jag satt eller låg ner, men nästan hela tiden när jag rörde mig, trillade polletten ner!
Jag har ju varit piggare på sista tiden. Har både orkat mer och kunnat göra mer än på väldigt länge. Och i tisdags skurade jag duschen. Var enda kakelplatta. Den är helkaklad. Så jag stod på tå och sträckte mig högt, stod böjd som en fällkniv, satt på huk omväxlande i ca en halvtimma. Upp och ner, sträck och böj, hit och dit.
Och väckte därmed mina sedan länge avdomnade magmuskler. :D

Så nu vet jag vilken åkomma jag lidit av. Träningsvärk, heter den!! :D

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en