Teo´s dagbok 61

Hej alla!
Det var längsedan jag skrev här. Det blir så när man är en upptagen hund.
Men allt är fint med mig och min flock. Husse är borta igen, i det där Växjö. Han har flängt bort och fram hela hösten och dessemellan sitter han här hemma med stora, tjocka böcker och läser och läser. Ibland lyckas jag störa honom, hehe. Jag hoppar helt enkelt upp och ställer mig mitt i boken, så att han måste ägna sig åt mig istället. Man får ju inte vara dum! :D

Matte och jag tar långpromenader varje dag och jag har allt fått lite sprätt på tanten, tycker jag. Hon går fortare nu, oftast i alla fall. Idag var vi på promenad i en stor park där stans största lekplats finns. Där får jag inte gå in, säger matte. Men idag tvärstannade jag vid ingången till lekplatsen för jag hade fått syn på något. Det såg ut som två stora hundar som låg där!! Och jag som älskar andra hundar!
Till slut gav matte med sig och vi gick in på lekplatsen, fast hon sa bestämt till mig att jag inte fick kissa där inne. Som om jag tänkte på att kissa?! Jag släpade med matte fram till de stora hundarna, men det var inga hundar! Det var två stora sälar i plast eller nåt som barnen kunde sitta och leka på. Hmmpppfff... jag blev lite snopen och besviken och så gick vi därifrån igen.

Tyvärr har jag inte bild på de där sälarna, men ni kan få se ett sött foto på mig istället:


Här hjälper jag matte att bädda sängen. Hon skrattar alltid så himla mycket när jag gör det, hon måste tycka det är vansinnigt roligt att bädda! Och det är det ju... jag menar, ibland har vi kuddkrig, ibland har vi dragkamp med ett täcke, ibland attackerar jag hennes händer eller försöker bita henne i flätan. Ja, bäddning är himla kul! :D

Kram på er
Teo

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en