Teo´s dagbok 52


Jag har lärt mig en ny sak. :)

Det är så att jag älskar att springa med pinnar i munnen. Det är jättekul! Och igår hittade jag en sån fin pinne som jag plockade upp. Jag tog den i ena änden och rusade iväg nedför en slänt och då hände något hemskt!
Andra änden på pinnen fastnade i marken och den änden jag hade i munnen stack mig rakt upp i gommen. Ajjj!! Jag skrek och matte kollade men det blödde inte i alla fall. Men det gjorde ont.

Då förklarade matte för mig att man ska bära pinnar på mitten. Jag fattade ingenting först! Hon höll fram pinnen och sa "mitten" och jag tog den i ena ändan. Då tog hon tillbaka den igen. Så där höll vi på några gånger. Men sen tog jag pinnen så att ändarna stack ut lika mycket på båda sidor. "Jaaa, mitten!!!", sa matte då och lät jätteglad och då började jag fatta vad "mitten" betyder.

Så för att alla andra hundar åxå ska lära sig detta och slippa få ont kommer här lite bilder, klicka på dom så ni ser dom i större format:


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en