Skitprat!


För vissa är det tydligen oerhört komplicerat att plocka upp efter sin hund. Jag kan tänka mig följande bortförklaringar:

1. "Jag har inga bajspåsar" - Bajspåsar finns att köpa överallt, även i mataffären. Besöker du aldrig en mataffär? Då är du unik! Det funkar även med en vanlig plastkasse t ex från Systemet.

2. "Jag har ont i ryggen och kan inte böja mig" - Kan du gå ut med hunden kan du säkert böja dig åxå! Och förresten behöver du inte ens göra det,,, sätt dig på huk för tusan!

3. "Det är äckligt att plocka upp hundbajs" - Ja, bajs är äckligt. Låter du bli att torka dig när du varit på dass av samma anledning åxå? I så fall är hela du rätt äcklig!

4. "Det finns ingenstans att slänga påsen" - Att vissa kommuner inte ens kan stava till ordet papperskorg eller hundlatrin betyder inte att du ska låta bajset ligga kvar där det ligger. En påse bajs väger inte så mycket för det är väl ingen elefant du är ute och rastar? Bär påsen tills du hittar nånstans att slänga den, vekling!

Slutligen vill jag slå hål på några myter om hundbajs:

- Hundbajs blir per automatik inte osynligt eller försvinner för att du rastar hunden när det är mörkt ute!

- Hundbajspåsar som hänger och dinglar i buskar och träd är inte trendigt och snyggt!

- Hundbajs under skorna är tämligen otrevligt,,, prova att trampa riktigt ordentligt i högen din hund gör nästa gång, så får du se!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en