Skrivandets lov


Att skriva,,, det är livsviktigt för mig!
Skrivandet är min ventil, min livlina och att skriva har räddat mig åtskilliga gånger i livet, när tillvaron varit sån att jag trott att jag skulle gå under eller förlora förståndet.

Det mesta jag skrivit har bara mina egna ögon läst,,, allt för privata och personliga saker har inte på nätet att göra, tycker jag. Och innan nätet fanns hade ingen annan att göra med det heller. *S*

Jag började skriva som åttaåring,,, små dikter skrev jag då. Det blev åtskilliga dikter genom åren, men numera skriver jag sällan dikter utan det blir mera texter istället.

Som en ventil, som sagt, eller när jag varit med om något kul eller retat upp mig på något.

Nån gång borde jag samla alla texter på ett och samma ställe, ända från barndomen och fram till nu. Som det är nu är dom utspridda på gud vet hur många ställen! Och några har säkert försvunnit på vägen med.

Och på ålderns höst ska jag nog samla ihop vissa av dom, de mest personliga och göra en brasa av dom tror jag,,, for my eyes only, som sagt. ;)

Men skriva, det är mitt liv det se,,, och därför ville jag skriva detta blogginlägg, som en hyllning till skrivandet. :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en