Hänt sen sist

 Ja, här kommer ett litet blogginlägg om ingenting alls egentligen. Men jag behövde roa mig med något nu när jag äntligen börjar piggna till lite efter förkylningen. 

I början av veckan myste jag med två små barnbarn. Så härligt att träffa dem, sonen och sonhustrun. Alla i familjen var friska men de små älsklingarna bar tydligen på något virus som farmor inte haft. Så på tisdagen började jag nysa. Sen kom feber, hosta och annat. Det är inte hela världen, det är ju så det blir med små barnbarn och jag kan vila mig i form eftersom jag är pensionär, men nu börjar jag bli lite uttråkad. Har tillbringat det mesta av veckan i soffan. 

Jag piggnade till lite kort efter något dygn och kom iväg till affären så jag fick hem lite mat, men sen blev jag sämre igen.

I morse hade jag nästan ingen röst, men nu ikväll har jag börjat känna mig bättre.

Ljuspunkterna har varit två tulpanbuketter. Den en ena köpte jag förra veckan och den andra denna. Älskar tulpaner. Ett annat plus i veckan är en bok som jag fått låna av en vän och som är väldigt intressant. Skönt att ha något att läsa när man tröttnar på att streama serier. I övrigt har jag sovit mycket. 

I morgon har jag en liten förhoppning om att orka med en kortare promenad. 

Här kommer bilder:

Den här bilden tog jag förra veckan medans det fortfarande var massor av snö 

Första tulpanbuketten

Andra tulpanbuketten

Bra bok! Rekommenderas. 


Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en