Det är för kallt!!

 Jag är ingen vintermänniska och tycker därför att det är för kallt just nu. Samtidigt känner jag att jag kommit långt som kan sitta här och klaga på vädret. Förra vintern märkte jag inte ens vad det var för väder och var avundsjuk på människor som hade nåt så banalt som vädret att gnälla på. 

Halt är det också. Här i stan är det skottat och plogat så smågator och trottoarer är blankpolerade som skridsko-is. Sen har det snöat på det. Jag längtar efter barmark och promenader. 

I alla fall blev jag trött på att sitta här inne och inte våga mig ut, så jag gav upp motståndet mot pensionärsvarningar och hasade iväg till apoteket och köpte ett par halkskydd. 

Det första paret höll en dag sen gick de sönder så idag var jag där och bytte. På hemvägen gick jag en omväg på ett par kilometer för att få lite frisk luft och motion. Det är vackert ute men vinden var inte nådig. I alla fall gick det bra att gå avslappnat med halkskydden på fötterna. Det blev både backar upp och backar ner utan att ens vara i närheten av att halka. 

Så nu ska jag försöka komma ut på promenader dagligen. De behöver inte vara så långa så länge den här kylan håller i sig. Huvudsaken är att de blir av. 



Kommentarer

  1. Håller med här har vi minus 19 nu med vindens köldeffekt - 13 visar termometern på

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vinden gör det många grader kallare.

      Radera
  2. Tips: Investera i ett par Icebug- 🥾, dom har är min räddning när allt förvandlas till is, dom har permanenta dubbar.
    Dom är relativt dyra, mina kostar 1700krca ord pris, men köpte dom på rea för 700kr.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en