Det som inte går att laga med silvertejp är trasigt

Jag kan inte motstå att raljera över vårt trasiga badrum. :D 
Som flera av er tidigare vet, har vi ett hål i väggen en bit ovanför badkaret och våtrumstapeten har även släppt i nederkanten på två ställen i duschhörnan. 

Vår vanligtvis tillmötesgående och vettiga hyresvärd tycks ha förlorat all sans och balans rörande detta badrum som inte är renoverat på 30 år. 30 år!! Vad är det här för j-a trams? Utrymmet behöver renoveras, det kan t o m ett barn se! 
Men inte då! Badrumseländet ska lagas! 
När vi flyttade in, för en månad sedan, hade något ljushuvud täckt över hålet i väggen med... håll i er nu... maskeringstejp!! Jag kan inte sluta skratta! :D 
Den stackars tejpen gav upp efter en vecka. 

Därefter har inget hänt. Men idag hörde en vaktmästare av sig och ville kolla på badrummet igen. Jag skulle ut med hunden så de fick gå in med huvudnyckel. När jag kom hem var hålet ifyllt med något som liknar häftmassa!?!? Och denna grå massa var i sin tur överdragen med en tunn hinna av silikon. Jag skrattar ännu mera. :D

De lössläppta flikarna i duschen är över huvud taget inte åtgärdade alls. 

I skrivande stund funderar jag allvarligt på att tipsa om att prova silvertejp! Som bekant är det som inte kan lagas med silvertejp trasigt. ;)
Eller kanske ska jag uppmuntra dem att använda vilja, våld och vaselin? 
Fast det går nog lika bra med selleri! :D Det vore i alla fall lite dekorativt. 

Hepp! 



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en