And off we go!

Igår steppade vi upp i ottan för att lyfta mot Kreta kl sju på morgonen.
Tyvärr jobbade inte sonen i tornet igår så något foto på take off fick vi inte denna gång.
Väl uppe i luften fick vi veta att vi hade kraftig medvind så resan gick fort och bra.
För en gång skull kom våra väskor nästan först ut på bagagebandet så vi kom snabbt ut från terminalen.
Men då fick vi ju sitta i transferbussen och vänta istället å andra sidan. 😄
Blir nog taxi till hotellet på kommande resor för de där transportsträckorna är grymt tråkiga.

Till slut kom vi i alla fall fram till hotellet som var transferns första stopp. 👍🏻

Denna gång har vi valt ett ganska litet hotell som ligger en bit ifrån ortens centrum. Har man en gång missat att kolla mer noga var hotellet är beläget och hamnat granne med partygatan gör man inte om det. 😉
Detta hotell känns mycket lugnt vilket vi uppskattar. Lite trafik hörs på avstånd men är inte störande. I övrigt hörs bara hundar som skäller, katter som jamar eller fräser och en tupp som gal. Ändå har vi bara tio minuters promenad till centrum.

Vi gick dit igår kväll och käkade en god middag. Självklart åt jag moussaka, vilket är ett måste minst två ggr under en vecka i Grekland. I centrum var det ett myller av folk och en kakafoni av ljud. Trevligt att besöka under några timmar men så himla skönt att komma tillbaka till lugnet på hotellet sen!

Vi har en liten hörnlägenhet med egen uteplats i ena änden mot poolområdet. Perfekt!
Pentryt är nyrenoverat, badrummet har ungefär samma standard som hemma *fniss*, rummet är rymligt och sängen kan man inte klaga på.
Utanför har vi olivträd, granatäppelträd, palmer och stora buskar där Hibiskus blommar för fullt.

Det finns en trevlig pool och en poolbar med mycket generösa öppettider. Allt är rent, fräscht och välskött.
Hotellet heter Villa Aspro och kan varmt rekommenderas för dig som inte är noga med superlyx.
Själva prioriterar vi inte sånt utan en hyfsad säng, dusch, toa och uteplats är vad vi behöver. 😊
Vi vistas ändå inte på rummet mer än nödvändigt. Solen och värmen är liksom lyx nog.