Dagbok 2

Ja, vad har hänt idag då?
Det har varit underbart väder så det blev en skön hundpromenad på förmiddagen. Därefter blev jag upphämtad av lilla mor och så tog vi en loppisrunda. På vägen till första loppisen berättade mor, som vanligt, om något hon hört på radio eller sett på teve. :) Denna gång var det ett program om kvinnlig sexturism i Gambia som fångat hennes intresse. *S* Hon var både fnissig och förtretad. Det är mycket som rör sig i huvudet på denna 90-åring. :D
Väl framme vid loppisen strosade vi runt bland borden. Jag fyndade ett par prylhyllor, servetter och lite andra saker. Mor fastnade för en bunt broderade näsdukar.
In i bilen och vidare till nästa loppis. Där hittade vi ingenting alls.
Sen drog vi hem till mig och tog en fika på altanen, mysigt. :)

När lilla mamma åkt hemåt i "röda faran" satt jag kvar ute en stund med "paddan". På Facebook hade jag fått ett meddelande från min antagonist i gårdagens politiska diskussion. (Se förra blogginlägget). Det var en ursäkt minsann! Inte illa, det är många som skriver otrevligheter på nätet nu för tiden, men inte så många som ber om ursäkt, tror jag. Hur som helst accepterade jag den förstås och vi önskade varann en trevlig dag. Såna saker gör mig glad och ger mig hopp om mänskligheten! :)

Kvällen blir lugn här. Maken har jobbat större delen av dagen, så det blir en slappekväll. En skön lördagskväll önskas er alla! :)





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en